Dacia Bigster va fi primul SUV de segment C al mărcii românești. Schimbare majoră de strategie la Dacia

Autor: Cristian Agatie 14 ian. 2021 Știri auto

Dacia și-a prezentat planurile pentru următorii cinci ani în cadrul evenimentului Renaulution. Cu acest prilej, producătorul român a prezentat conceptul Dacia Bigster, care prefigurează primul SUV de segment C al mărcii românești. În plus, Dacia schimbă logo-ul, limbajul de design și întreaga strategie a mărcii.

Intră în Galeria FOTO

Dacia dă semnalul intrării în segmentul C, odată cu prezentarea conceptului Bigster. Conceptul introduce un nou limbaj de design, dar și un logo nou. Bigster își propune să aducă un aer proaspăt în segmentul C, cu toate că va folosi platforma CMF-B, ca și celelalte modele recent lansate – Sandero și Logan.

Dacia Bigster prefigurează viitorul SUV cu șapte locuri al mărcii românești, care a fost așteptat încă dinaintea lansării actualei generații a lui Duster. Cu o lungime exterioară de 4,60 metri, Bigster va păstra filozofia Dacia, oferind clienților un SUV robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber. Folosirea platformei CMF-B va permite Dacia să ofere un model compact la prețul competitiv al unuia din clasa mică.

„Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluție a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esențial, evocând spiritul de aventură și aducând în plus o tușă „cool”. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi și atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi”, a declarat Alejandro Mesonero-Romanos, directorul de design al Dacia.

Dacia Bigster este cel mai îndrăzneț proiect al mărcii românești

Proporțiile conceptului Dacia Bigster se doresc a fi în egală măsură contemporane și atemporale. Liniile sunt simple, lipsite de artificii estetice inutile, inspirând robustețe. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă, accentuând aspectul robust specific modelelor SUV. Interiorul se anunță, la rândul său, foarte primitor. Dacia spune că va fi printre cele mai spațioase din segment.

Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de a face cu un SUV autentic, opțiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecțiile laterale.

Viitorul SUV Dacia ia în calcul încă din faza de proiect folosirea sistemelor de propulsie hibride și hibride plug-in. Dacia nu-și mai permite să ignore trendurile din industria auto și nici reglementările de mediu din ce în ce mai stricte.

Cum se schimbă strategia de business a Dacia în anii următori

Chiar dacă va aborda noi segmente de piață, dar și zone geografice noi, filozofia de bază a mărcii Dacia nu se va schimba fundamental. Modelele Dacia vor fi în continuare dezvoltate cu o strategie de costuri competitivă. Potrivit planului Renaulution prezentat de Grupul Renault, Dacia va forma, alături de Lada, un nou grup de business în cadrul grupului.

„Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem așadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma”, a declarat Denis Le Vot, director general al mărcilor Dacia și Lada, în timpul prezentării planului Renaulution.

Divizia Dacia-Lada va fructifica avantajele apartenenței la un grup auto global în special prin accesul la tehnologii specifice, fapt care va maximiza sinergiile și utilizarea de componente carry over. Utilizarea de către Dacia și Lada a platformei CMF-B a Alianței, o platformă competitivă și foarte flexibilă, va permite reducerea de la 4 la 1 a numărului de platforme și de la 18 la 11 a diversității de caroserii.

Unele vehicule bazate pe această platformă vor putea fi echipate cu motoare funcționând cu surse de energie alternativă sau hibride, în conformitate cu evoluția reglementărilor și răspunzând așteptărilor clienților.

Dacia va extinde semnificativ gama de modele. În afară de Logan și Sandero, lansate anul trecut, și de modelul electric Spring, care va ajunge la clienți anul acesta, Dacia intenționează să lanseze alte trei modele până în 2025. Cel mai probabil este vorba de Bigster, a treia generație a lui Duster și de un vehicul comercial care să înlocuiască actualul Dokker.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide